Salgsbetingelser

Partene

Aksjeselskap: GLOBAL ECOM AS

Kontaktadresse: Dreierhagen 8, 4321 Sandnes

E-post: nettbutikkenkundeservicen@gmail.com

Organisasjonsnummer: 933 032 620

Kjøper er den person som foretar bestillingen.

 

Bestilling

Når kjøper har fullført bestillingen sendes ordrebekreftelse til kjøpers e-postadresse. I bekreftelsen finner kjøper informasjon om produkt(er), pris, betalingsmetode og leveringsadresse.

Hvis det er noen feil i ordrebekreftelsen skal kjøper ta kontakt med selger.

 

Leveringstid

Selgers standard leveransetid er 6-12 arbeidsdager. Fast fraktpris er 0 kr, uansett antall produkter bestilt.

Ved forsinket leveranse, (uten at selger har opplyst om lengre leveransetid) kan kjøper ta kontakt.

 

Priser

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, er i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift.

Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive produkt(er) og leveringskostnad gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt.

 

Undersøkelse av varen

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon.

 

Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 30 dager etter at varen er mottatt.

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 30 dager fra den dag selgeren mottar varen. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten. Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet.

 Retur adresse: Dreierhagen 8, 4321 Sandnes. Norge

Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

 

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

 

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

 

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

 

Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.

 

Personopplysninger

Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. Selgeren kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig.

Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene.

Betaling

Kjøpesummen kan etter kjøpers eget valg gjøres opp gjennom bank- eller kredittkort (Visa og Mastercard), Vipps eller betalingsløsningen.

 

Forbehold

Selger reserverer seg for skrivefeil og eventuelle prisforandringer. Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

 


TERMS OF SERVICE

SMS Markedsføring

Ved å samtykke til spendit.no SMS-markedsføring i kassen og gjennomføre et kjøp eller abonnere via våre abonnementstjenester, samtykker du i å motta gjentakende tekstmeldinger (for din ordre, inkludert påminnelser om forlatte handlekurver), tilbud om tekstmarkedsføring og transaksjonelle tekstmeldinger, inkludert forespørsler om tilbakemeldinger fra oss, selv om ditt mobilnummer er registrert på noen statlig eller føderal liste for å ikke bli oppringt. Frekvensen av meldinger varierer. Samtykke er ikke en betingelse for kjøp.

Hvis du ønsker å avslutte abonnementet på å motta tekstmarkedsføringsmeldinger og varsler, svar med STOPP til hvilken som helst mobilmelding som sendes fra oss, eller bruk avmeldingskoblingen vi har gitt deg i noen av våre meldinger. Du forstår og samtykker i at alternative metoder for å avslutte abonnementet, som å bruke alternative ord eller forespørsler, ikke vil bli betraktet som en rimelig metode for å avslutte abonnementet. Vi tar ikke ut noen avgift for tjenesten, men du er ansvarlig for alle avgifter og gebyrer for tekstmeldinger som pålegges av din trådløse leverandør. Meldings- og datatak kan gjelde.

Ved eventuelle spørsmål, send HELP til nummeret du mottok meldingene fra. Du kan også kontakte oss på nettbutikkenkundeservicen@gmail.com for mer informasjon.

Vi har rett til å endre hvilket telefonnummer eller kortkode vi bruker for å drive tjenesten når som helst. Du vil bli varslet ved slike anledninger. Du samtykker i at eventuelle meldinger du sender til et telefonnummer eller en kortkode vi har endret, inkludert alle STOPP- eller HELP-forespørsler, kanskje ikke blir mottatt, og vi vil ikke være ansvarlige for å ære forespørslene som er gjort i slike meldinger.

I den grad tillatt i henhold til gjeldende lov, samtykker du i at vi ikke vil være ansvarlige for mislykket, forsinket eller feilrettede leveranser av informasjon som sendes gjennom tjenesten, eventuelle feil i slik informasjon og/eller eventuelle handlinger du kan utføre eller ikke utføre i tillit til informasjonen eller tjenesten.

Din rett til personvern er viktig for oss. Du kan se vår personvernerklæring for å avgjøre hvordan vi samler inn og bruker din personlige informasjon.